Johannes Graversen
Kørerinfo
Kører: Johannes G. Graversen
Tidligere resultater: Bedste motorsportsoplevelse (Johannes fortæller): Bedste motorsportsoplevelse må være 24 timer på Spa-Francorchamps (Belgien) i 1991. Kørte i en Nissan Skyline sammen med Martin og Lars Skovgaard, som var ejere af bilen. Opnåede en 2. plads generelt i gruppe N, og sluttede som nr. 11 total. Bilens historie: teknik: Motor : 4 cylinder. Boring 86,4 mm. Slaglængde 61 mm. Slagvolume 1.425 ccm. Kompres-sionsforhold 6,5 : 1. 2 ventiler pr. cylinder. Effekt ca. 350 HK ved 1,4 bar ladetryk. Drejnings-moment ca. 340 NM. Max omdrejningstal 10.000 omdr./min. Rotormaster turbolader med 2 ladeluftkølere placeret i hver bagskærm. Mekanisk Kugelfischer benzinindsprøjtning. Tør-sumpsmøring med køling. Transmission : 6 trins sekventiel Dog-gearkasse med 19 individuelt udskiftelige udveks-linger. Tryksmurt med oliepumpe, filter og køler. Hjulophæng : Uafhængig Mc. Person med justerbare arme og stræbere. Justerbare stød-dæmpere og stabilisatorer. Bremser : 2-kreds, regulerbar justering af bremsetryk. Ventilerede bremseskiver. 4-stemp-lede bremsekalibre.
Hjul : For 9 x 15" splitfælg. 10,0 / 21,5 x 15 Avon racing dæk. Vægt : 795 kg Acceleration : 0 - 100 km/t på 2,9 sek.
Der er næppe en kombination af kører og bil i dansk motorsport, der er så genkendelig som Johannes Graversen og hans Fiat. De to har hørt sammen siden bilens debut i 1980 og dertil kommer at Johannes selv har bygget og videreudviklet på X1/9'eren siden da. Ingen tvivl om at den røde Fiat bliver at finde helt fremme i spidsen af gruppe 2. Den lave vægt og centermotorarrangementet gør bilen født til de relativt langsomme danske baner.
Klasser
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||