Tom Kristensen og hans Japanske makker Seiji Ara vinder 1000-km løbet på Spa-Francorchamps, i et løb præget af skiftende vejrlig. RN Motorsports DBA-Zytek udgår mod slutningen efter at have været en af løbets dominerende hold. Sikker kørsel på slicks, i skiftevis tørt og vådt føre, og et dobbelt-stint gør at Tom Kristensen kan overlade sædet til Seiji Ara med en omgangs forspring på 58. omgang. Ara holder førstepladsen i sit dobbelt-stint til nærmeste konkurrent, Andy Wallace/Hayanari Shimoda i RN Motorsport DBA-Zytek.
Da Tom Kristensen sætter sig bag rattet for afslutningen, er det på en sikker førsteplads. På omgang 106 må Safety Car'en på banen, da der skal ryddes op efter Shimoda's crash. Nu kan det Dansk/Japanske makkerpar køre en 4-omganges sejr hjem foran Sarrazin/Lagorce i Pescarolo Sport Courage-Peugeot.
|
Pos. | Nr. | Kørerhold | Kat. | Mærke | Omg. |
|
1. | 25 | Kristensen/Ara | SR1 | Audi R8 | 144 |
2. | 16 | Sarrazin/Lagorce | SR1 | CouragePeugeot | 140 |
3. | 2 | Gabbiani/Ortiz | SR1 | Dome Judd | 138 |
|
4. | 6 | Keen/Oberto/Lavaggi | SR1 | Lola Judd | 138 |
5. | 52 | Peroni/Savoldi/Filippo | SR2 | Lucchini SR | 129 |
6. | 122 | Short/Herridge/Barbosa | GTO | Mosler MT900R | 127 |
|
7. | 63 | Ricard/Favre | SR2 | Lucchini SR200 | 127 |
8. | 133 | Balfe/Derbyshire/Erdos | GTO | Mosler MT900R | 127 |
9. | 192 | Hay/Barff/Caine | GTO | TVR Tuscan | 126 |
|
10. | 121 | Ugeux/Kuppens Sr. | GTG | Gillet Vertigo | 123 |
11. | 123 | Hartshorne/Mundy/Eagling | GTO | TVR Tuscan R | 122 |
12. | 169 | Johnson/Lynch/Pullan | GTO | TVR Tuscan R | 121 |
|
13. | 110 | Lemee/Hemroulle/Cochet | GTG | Lamborghini Diablo | 120 |
14. | 150 | le Bas/Cole/Cook | GTO | Corvette C5 | 120 |
15. | 177 | Halliday/Strimpton/Stretton | GTC | Porsche 996GT3 | 117 |
|
16. | 140 | Cook/Pelle | GTO | Porsche 996 | 116 |
17. | 120 | Brady/Attard/Adams | GTO | Ferrari 360 | 116 |
18. | 146 | Wells/Ahlers/Bock | GTC | Morgan Aero 8 | 114 |
|
19. | 166 | Cunningham/Sharpe/Scott | GTC | Morgan Aero 8 | 114 |
20. | 111 | Casadei/Jurasz/Fumal | GTO | Porsche GT3 | 109 |
21. | 147 | Durrant/Croyden/Ward | GTC | Renault ClioV6 | 100 |
|
22. | 127 | Evans/Hyde/Hansen | GTO | TVR Tuscan R | 93 |
23. | 143 | Segatori/Colacino | GTC | Lotus Elise | 93 |
24. | 99 | Rostan/Bruneau | SR2 | Pilbeam-Peugeot | 90 |
|
25. | 149 | Cate/Bullock/Saunders | GTC | Lotus Elise | 48 |
DNF | 1 | Lammers/Bosch | SR1 | Dome Judd | |
DNF | 5 | Shimoda/Wallace | SR1 | DBA4 Zytek | |
|
DNF | 55 | Saccomanno/Mancini/Collini | SR2 | Luchini Alfa | |
DNF | 61 | Stack/Hignett/Taylor | SR2 | Pilbeam Nissan | |
DNF | 129 | Scott/Wood/Sumpter | GTC | VW Golf GTI | |
|
DNF | 130 | Euser/Lockie/Menten | GTG | Marcos Mantara | |
DNF | 142 | Lester/Robinson/Greasley | GTC | Ferrari 360 | |
DNF | 144 | Edwards/Turvey/Bonner | GTC | Marcos Mantis | |
|
DNF | 176 | Pearce/Griffin/Berridge | GTC | Porsche 996GT3 | |
DNF | 191 | Stanton/Jordan/Caroline | GTO | TVR Tuscan | |
|
Jesper O. Hansen Læs mere om: 30/08/03 - Spa-Francorchamps - FIA SCC |