24H Series   20/06/19

Følg Nicolaj Møller Madsen i 24-timers løbet på Nürburgring
Så er det i weekenden, at 24-timers løbet skal køres. Nicolaj Møller Madsen ankom igår onsdag til Nürburgring, der danner rammen for løbet. Han er derfor på hjemmebane, når der skal kæmpes om sejren.

“Jeg glæder mig helt vildt til Europas største racerløb. Onsdag havde vi autografskrivning og fremvisning af bilen i en by, der ligger lige ved siden af banen. Torsdag står på træning og qualifying om aftenen, fredag qualifying inden løbet, der starter lørdag kl. 15.30. Der er helt sikkert sommerfugle i maven - det er det fedeste racerløb i verden”, fortæller en storsmilende Nicolaj.

24-timers løbet er Europas største racerløb, og med sine 250.000 tilskuere og 185 biler til start er der dømt fantastisk stemning og masser af spænding. Som altid, satser Nicolaj på at tage sejren med hjem, når løbet er slut søndag eftermiddag.

“Vi har gode chancer for at tage sejren, da vi kun er tre kørere på bilen som nogle af de eneste. Det giver en stor fordel, da vi på den måde skal køre flere stint i bilen i træk. Det betyder, at vi er skarpe på, hvordan situationen er på banen, og derfor ikke skal ‘køre os varme’ af så mange omgange, som dem der er fire på bilen, og derfor skifter oftere”, forklarer Nicolaj.

14 VIP-gæster følger Nicolaj tæt under løbet, og selvom der er 250.000 tilskuere i alt, så er deres tilstedeværelse altid med til at gøre oplevelsen ekstra fantastisk.

5 hurtige om 24-timers løbet
Nicolaj kommer her med 5 facts om Europas største racerløb.

- Vi forbrænder 2000kcal på et dobbeltstint, og skal køre cirka fire af dem i løbet. Så mere end 8000kcal forbrændes.

- Det værste er en saftycar eller Yellow Zones midt i andet stint, fordi der skal man ofte tisse, eller man begynder at føle sig sulten, lidt træt osv. Og alt det mærker man KUN, når der køres langsomt.

- Det her er mit fjerde 24-timers løb, og jeg har tre gange været i top 2 indtil 8.-10. time! Men så opstod der problemer. Så målet er at komme natten igennem uden problemer denne gang.

- Vi har et vandsystem i bilen, men jeg er ikke så glad for at drikke, imens jeg kører, så det gør jeg typisk først ved pitstop.

- Vi kører løbet næsten, som var det et sprint-løb, hvilket betyder, at vi kører 95% i alle 24timer. Materialet er så godt, så det sagtens kan holde til det.

Race Club / Nicolaj Møller Madsen
www.race-club.dk


Læs mere om:
  • Nicolaj Møller Madsen
  • 23/06/19 - Nürburgring - Endurance

  •  
    Reklamer

    Peugeot Holbæk


    Peugeot Roskilde