Lørdag den 10. juni, blev 2. afdeling af Mini Rally Syd turneringen kørt på Fyn.
Det var Anderup El Rally, med rallycentrum i Ebberup, som var udfordringen denne solskinsrige lørdag. Der var lagt op til hård konkurrence, både om Mini Rally Syd mesterskabet, men også i både DASU Mesterskabet i mini rally, samt DASU mesterskabet i historisk rally. Det blev Kurt Mejer og Vagn Åge Hansen der trak det længste strå
Kurt Mejer og Vagn Åge Hansen plejer ikke at kunne følge med juniorholdet, Heino Mejer og Bo Mølgård.
Anderup El Rally 2017 skulle vise sig fra en noget anden side, end forventet. Stabil kørsel, og materiel der kunne holde til strabadserne, var medvirkende til at det blev senior der trak det længste strå i denne omgang.
Kunne køre hjem med en 4. plads i den historiske klasse, og en generel 20. plads
Den gamle Volvo kørt af Kurt Mejer og Vagn Åge Hansen kan endnu, selvom dåbsattesten på både bil og mandskab er ved at være lidt gul i kanten. Inden starten på Anderup El Rally, var teamet ret sikre på, at det var Heino Mejer og Bo Mølgård, som ville høste flest point til kontoen i alle tre mesterskaber der blev kørt om. Det skulle vise sig anderledes. Kurt Mejer og Vagn Åge Hansen kunne pakke bilen efter løbet, og kunne efter stabil kørsel køre hjem med en 3. plads i det historiske mesterskab, samt en generel 20. plads.
Heino Mejer og Bo Mølgård imens der endnu var fremdrift i bilen (Foto: rallypics.dk-viggo johansen)
Heino Mejer og Bo Mølgård lå, inden Anderup El Rally, lunt i svinget i kampen om mesterskaberne
Heino Mejer, Horsens og Bo Mølgård, Barrit, førte både Mini Rally Syd turneringen, DASU Mesterskabet for historiske biler, samt DASU Mesterskabet i mini rally for historiske biler, da startskuddet lød lørdag middag ved Ebberup Hallen. Efter at sjette hastighedsprøve var kørt, lå de helt i toppen, og kørte tider i top 5 på alle hastighedsprøver.
Hastighedsprøve nr. 7 blev skæbnesvanger for Heino Mejer og Bo Mølgård
Ved pausen efter den fjerde hastighedsprøve, blev bilens gearkasse gennemgået for fejl, da Heino Mejer synes at kunne høre en anderledes lyd end normalt. Der blev ikke fundet fejl, og løbet fortsatte for deres vedkommende i højt tempo, selvom de i bilen var enige om at skrue lidt ned for hastigheden, og køre en sikker placering hjem. Desværre måtte de 2 km før mål på prøve syv kapitulere, og køre bilen ind til siden.
Differentialet i bagtøjet var årsag til mislydene, og med et brag eksploderede det, og der var ikke længere fremdrift i bilen.
Kurt Mejer og Vagn Åge Hansen kørte et stabilt løb og kom hjem med en god placering (Foto: rallypics.dk-viggo johansen)
Ved hvad sommerpausen skal bruges til
Heino Mejer ved nu hvad sommerpausen skal bruges til. Bagtøjet på bilen er allerede afmonteret, og det er konstateret, at indmaden skal skifte inden bilen kommer ud at køre igen. Som vanligt, bliver de to Volvo 242 Turbo mere eller mindre skilt ad i sommerpausen. Alt der viser den mindste smule slidtage, bliver skiftet, så bilerne er 100% klar til anden del af sæsonen efter sommerferien.
Fårvang rallyshow bliver første udfordring efter sommerferien
Rally Team Mejer’s efterårssæson starter fredag den 11. august, hvor det traditionelle Rallyshow i Fårvang afvikles. Der følges op med Munkebjerg Hill Climb søndag den 13. august. Disse to løb bliver brugt som opvarmning, inden 3. afdeling af Mini Rally Syd turneringen køres i Sydjysk Rally den 26. august. Sydjysk Rally er desuden tællende til både DM i Minirally, samt DM for historiske biler.
Rally Team Mejer ser frem til efterårssæsonen, som gerne skulle køres uden afkørsler og mekaniske problemer.
/ Rally Team Mejer
Viggo Johansen
rallypics.dk
Læs mere om: Heino MejerKurt Mejer |