1600 Challenge   02/09/16

Medgang og modgang for MICCAR RACING
Grand Prix Danmark blev en weekend med både medgang og modgang for MICCAR RACING.
Den 5. afdeling for Carsten Lorenzen i Yokohama 1600 Challenge, blev kørt på FDM Jyllandsringen i den forgangende weekend.

Teamet indtog inden weekenden 5. pladsen i DIF Danmarksmesterskabet, og med kun få point til 4. pladsen, blev der helt klart kigget fremad i mesterskabet i stedet for bagud.

Med blot 10kg succesballast i passagersædet, skulle der forhåbentlig masser af point på kontoen.


(Foto: JJ Media)

Optil weekenden havde teamet været i gang med at skifte motoren, da bilen var blevet udtaget til ekstra kontrol ved sidste løbsweekend. Mens teamet gik og ventede på svaret på denne kontrol, blev det besluttet at sætte en anden motor i bilen, da det allerede 8 dage før løbsweekenden stod klart at afgørelsen ville trække ud. Faktisk kom afgørelsen først denne weekend, og viste sig at alt var fuldstændig ok med motoren. Men det vender vi tilbage til senere.

Træningen startede allerede fredag eftermiddag, og selvom det blev til mange gode omgange på banen, var Carsten langt fra tilfreds. Han følte at den nye motor ikke trak som den skulle, og teamet gik derfor i gang med at fejlsøge. Det krævede dog ikke så meget fejlsøgning, da motorrummet var oversølet i olie. En returslange var blevet utæt så der var blæst en oliefilm ud over det meste af motorrummet. Heldigvis var der ikke noget der antændte, så der skulle blot tørres olie af det hele inden kvalifikationen lørdag formiddag.


(Foto: JJ Media)

Lørdag middag kørte den orange Peugeot 307 med nummer 7 i ruden igen på banen. Carsten gav den godt med gas fra start af, og prøvede at presse mere ud af motoren, men den føltes stadig lidt mærkelig. Efter blot en flyvende omgang var det slut – røg steg op fra motorrummet og en meget ærgerlig kører måtte trille i pit. Herefter kunne teamet konstatere at den nye motor var defekt, hvilket muligvis også var årsagen til den manglende trækkraft i træningen.

Og her vender vi så tilbage til historien omkring motoren. Den anden motor stod hjemme på værkstedet, og da den netop var blevet meldt i orden, var der ikke andet end at hoppe i en bil og få den kørt til FDM Jyllandsringen.


(Foto: JJ Media)

Da heat 1 skulle køres allerede lørdag eftermiddag, blev det desværre ikke til nogen start for MICCAR RACING i det heat. Mens de andre biler trillede ud på banen, var teamet i gang med at pille motoren ud og senere på aftenen ankom den anden motor. Og 22.45 var motoren monteret, hvorefter teamet kunne gå til køjs, inden at den skulle prøveopstartes søndag formiddag.

Efter lidt små opstartsproblemer, fik teamet liv i den, hvorefter den bare kørte perfekt. Som en ekstra udfordring, begyndte regnen af falde hårdt over banen. Så regndæk blev monteret på bilen, og opsætningen blev optimeret til regnvejr, hvorefter at Lorenzen kørte på banen.

Da han ikke deltog i weekendens 1. heat, skulle han starte allerbagerst – men så var der jo kun 1 vej – fremad!


(Foto: JJ Media)

Allerede efter 2 omgange var den første håndfuld konkurrenter overhalet, hvorefter jagten på top 10 blev sat ind. Med imponerende kørsel lykkedes det også, og 3 omgange før målflaget lykkedes det ham endda at erobre 9. pladsen.

Så der var stor tilfredshed at spore i teamet, da de fik det maksimale ud af weekenden, under de udfordringer som teamet var blevet mødt af.

Det kostede et par placeringer i mesterskabstillingen, men konkurrenternes resultater betød at han blot er få point fra de nærmeste konkurrenter. Men der er stadig 100 point at køre om i denne sæson, så teamet er meget fortrøstningsfulde med hensyn til avancement i mesterskabet.

Næste gang at MICCAR RACING er på banen er om 3 uger på FDM Jyllandsringen, hvor sæsonens næstsidste afdeling skal køres. Med en igen 100% velfungerende bil, skal der virkelig nogle point på kontoen!

MICCAR RACING

JJ Media


Læs mere om:
  • Carsten Lorenzen
  • Jyllandsringen
  • 28/08/16 - Jyllandsringen - 1600 Challenge

  •  
    Reklamer

    Peugeot Holbæk


    Peugeot Roskilde