ALMS   20/03/11

Sebring - Raceanalyse
American Le Mans SeriesStilheden er ved at sænke sig over Sebring er 12 hektiske timer med meget hårdt racerløb. Allerede nu betgenes sejren til sejren til Team ORECA Matmut og deres Peugeot 908 HDi FAP, der slog alle fabriks bilerne. Alle forventede at det skulle blive en kam imellem Audi R15++ og Peugeot 908 begge i 2011 versioner, men på grund af kollisioner og tekniske udfodringer hos de omtalte gik det bare ikke sådan.

Highcroft Racing og deres HPD ARX-01e HPD LMP1 tog anden pladsen i løbet og de var med hele vejen igennem de 12 timer og viste at det faktisk nu lader sig gøre for en benzin bil, at hænge med de hurtige diesel'er under 2011 reglementet.

Desværre var LMP2 klassen slet ikke så stabil som vi har set de tidligere år, hverken Signatech Nissan, Level 5 Motorsports eller OAK Racing kunne levere en stabil præstation i dette løb, og de skuffer allesammen, men det til trods gjorde alligevel at vi fik Level 5 Motorsports som klassevinder med deres Lola Honda, vel og bemærke 32 omgange efter den vindende bil.

GT klassen endte som en kamp imellem BMW Motorsport og Corvette Racing, og det endte med en dobbelt sejr til BMW og Jan Magnussen kom hjem på den kedelige 4. plads, som bekendt er lige uden for podiet. Set i lyset af det løb Corvette teamet havde er resultatet bestemt godkendt.

Alt ialt må vi sige tillykke til både Jan Magnussen og Tom Kristensen der kæmpede på Sebring. begge kom hjem med 4. pladser, og Tom Kristensen kan nu sende den Audi R15++ som han kørte løbet i, på Museum, fordi fra nu af gælder det den nye Audi R18.

Generelt vil jeg godt sige om løbet på Sebring at der er alt for mange ikke-stabile biler med i dette løb. Alene det faktum at 6 biler ikke nåede 50 omgangs mærket siger lidt om standarden. Jeg vil mene at man skal begynde at fokusere på kvalitets biler, frem for dette meget store felt.

Vejgaard


Læs mere om:
  • Sebring
  • 19/03/11 - Sebring - ALMS
  • Sebring - race

  •  
    Reklamer

    Peugeot Holbæk


    Peugeot Roskilde