Rally Sprint   08/04/08

Michaels Rallyteam til Yokohama Mesterskab
Vinterens renovering af teamets aldrende Opel Ascona B 2,0 s skulle testes af ved 1 afd. Yokohama Mesterskab i Frederikssund.

Efter en kort gennemkørsel af hastighedsprøven, kunne de 2 gange Michael hurtigt konstatere at det var en ganske snæver prøve som var afmærket med store hoffmands klodser (Betonklodser) . De store betonklodser har Rallykørere stor respekt for, det skulle da også snart vise sig at have konsekvenser for flere af de forreste kører som lige fik ramt de omtalte betonklodser, det giver grimme følgeskader såsom ødelagte fælge, bukkede bærearme, og defekter på styretøj mm. Michaels Rallyteam ville ikke risikere noget, de var udelukkende til løbet for at teste motor, gearkasse og undervogn. Det viste sig hurtigt at der er mere hjemmearbejde på værkstedet hos MK AUTOTEKNIK. Under vognen er for blød også kan bilen ikke dreje. Der skal hårdere fjedre i undervognen foran og det skal ske før 1ste afdeling af First Stop Rally Cup som afvikles i Sverige d. 4. maj.

Det var svært at køre rigtig stærkt på en snæver og til dels også glat hastighedsprøve, og i løbets første Heat var chaufføren ikke rigtig vågen… efter en omgang hentede Michael og Michael en Skoda Felicia kit car . Det førte hurtigt til et par dårlige nedbremsninger hvor det hele er lidt for sent. Skoda`en blev hentet og Kim Andersen holdt pænt til side da tiden var inde til overhaling, han var et skole eksempel på hvordan man ser sig for. På sidste omgang var vinterrusten stadig ikke banket af… et overskredet målfelt gav 10 sek. i straf også er man ude af topplaceringerne i gruppen og klassen. Til 2 heat blev der monteret andre dæk og det var klogt, for nu kunne bilen dreje hæderligt og farten kunne sættes op. Der blev taget 13 sek. af tiden fra første heat og det kunne mærkes på placeringen i gruppen. I 3 heat blev prøven vendt om, igen blev Skodaen hentet denne gang med langt mere ro over situationen, og igen havde Kim læst sine lektier, han holdt flot til højre så vi kunne gå forbi uden tidstab for os og ham selv. Det er der mange der kunne lære noget af . 4 heat skulle blive ganske som 3 heat dog uden overhalinger. Der var ro over mandskab og bil , og nu var det bare at gøre arbejdet færdigt. 72 var tilmeldt løbet , Michaels Rallyteam sluttede som nr. 23 generelt og nr. 3 i gruppen og nr. 2 i klassen. Kampen om topplaceringerne i den historiske gruppe var følgende.

Nr. 1 John og Karsten Ford Escort rs 2000.
Nr. 2 Per G og Karsten Svensson Porsche 911 rs.
Nr. 3 Michael Lund og Michael Koldsø Opel Ascona B 2,0 s

Teamet takker sponsorerne.
MK AUTOTEKNIK SLAGELSE
ABC KANTINEAUTOMATER
CL. KARROSSERI
MAD MED MERE DIANALUND V/ HENRIK SLAGTER.
TK AUTOLAK.
SVANHOLT AUTOMOBILER.
FIRST STOP.
SIDST MEN IKKE MINDST MEKANIKERNE.
Rene Jespersen , Benny Mortensen, Eigil Koldsø , Jens Bastholm og Fotograf Martin Thomsen.

Michael Lund

Rallyinfo


Læs mere om:
  • Viking Park
  • 06/04/08 - Viking Park - Rally Sprint

  •  
    Reklamer

    Peugeot Roskilde


    Peugeot Holbæk