Special Saloon Car Gruppe 1   01/06/07

Flyvende Borum
- med start vanskeligheder!
Så lød start skudet, noget forsinket, for Jakob Borums comeback i Special Saloon Car. Efter sidste års nedtur, de andre kørte for hurtigt, mangel på de gode gamle mekanikere, underskud af "power", reservedele og syvhundrede andre undskyldninger - har Pro Racing igen fundet melodien.

Vinteren er gået med at fremskaffe nye kræfter i den gamle Honda Integra.
Bent Jensen og Peter Petersen de gode gamle mekanikere med 7 og 9 sæsoner på bagen lod sig atter engang overtale til at komme med deres ekspertise. Nye og gamle sponcorer har været med til at gøre det muligt at opbygge en yderst konkurrence dygtig racerbil op. Der er blevet skruet og tænkt i de sene nattetimer på værkstedet i Tvede, hvor teamet har domicil.

Ny Civic Type R motor er blevet indkøbt i Tyskland, samt 6 trins gearkasse.
Fra USA og Japan er der kommet tunings stumper af forskellig slags, og for at være helt international kom indsugningen fra England.

Meningen var at det hele skulle stå sin prøve på Jyllandsringe til åbningsløbet men desværre svigtede det danske postvæsen og meldte alt udsolgt af pakker med race i. Efter lang ventetid og desværre for sent ankom de sidste stumper, som hurtigt blev monteret. Bilen blev overladt i Naakens varetægt, med store forventninger til udbyttet af HK.

Resultatet blev 268 vilde ustyrelige heste - (døm selv).

Borum udtaler:
"De er sikkert hjemme - de løber fint når de løber - det gjorde de så ikke lige da jeg skulle vise bilen frem for sponsorer og publikum på Ring Djursland til Special Saloon Car Festival i den forgangne weekend."


(Foto: Motorsporten.dk)

Problemet opstod for enden af langsiden i svingen ved pitten. Bilen fik simpelthen ingen brændstof og døde. Det samme gentog sig samme sted med fuld tank omgang efter omgang, frustrationerne var store. Mekanikerne arbejde på højtryk for at finde fejlen. Vi var i telefonisk kontakt med Naaken for at løse problemet som vi havde lokaliseret til boksen. Med hjælp fra en ung Honda entusiast (Christian) lykkedes det os at undertrykke problemet.
Tomgangen blev sat op til 2500 omdr. istedet for 1200 omdr. hvor det havde vist sig at problemet lå.
Ændringen blev først klar til 2. heat og da vi ikke havde nogen tid fra tidstagning var start placeringen bagerst i gruppe 1. Bil og ikke mindst chauffør viste gode takter og kørte sig med 3. hurtigste tid op gennem feltet til en 7. plads, hvilket gav start placeringen til 3. heat.

3. heat viste sig at spille.
Kanon start med en hurtig placering i feltet som 2'er lige i nakken på af Mike Legart, som efterfølgende måtte en tur ind i pit til Stop & Go pga. tyvstart. Dette ændrede på stillingen så Integraen kunne gå i front og holde denne placering de næste 10 runder.
Pga. banen langsomt tørrede op og det meste af feltet var kørt ud på regnvejrs dæk, måtte Borum se i øjnene at dækkene ikke ville være med til slut. Legart og BMW trak det længste strå og de bedste dæk og kunne derfor kører en 1. plads i hus skarpt forfulgt af den potente Honda. (Borum gnækker - jeg kørte faktisk 0,2 sek. hurtigere end Mike).

I'l be back.....!!! På Padborg Park den 23 - 24/06.

Tak for et godt race , tak til sponsorer og en stor tak til Honda Klub Danmark for den store support.
Og selvfølgelig tak til Bent og Peter for jeres gode arbejde.

Honda Pro Racing
Lotte & Jakob


Læs mere om:
  • Jakob Borum
  • Honda ProRacing
  • Ring Djursland
  • 27/05/07 - Ring Djursland - Special Saloon

  •  
    Reklamer

    Peugeot Roskilde


    Peugeot Holbæk