Knapt er Toyota kommet sig over Trullis optur og R. Schumachers nedtur i Canada, før det går løs igen. I den kommende weekend går det løs i Indianapolis. Trulli kan ikke andet end have selvtilliden i orden efter hans første points i denne sæson. Selv håber han på at det canadiske GP var et vendepunkt for ham. R. Schumacher har et andet forhold til denne bane. Ikke mindre end 2 gange er han kommet alvorligt til skade – og endda i samme sving. Af en eller anden årsag gik det sidste år ud over Toyota bilerne, da også Trulli havde et uheld på banen, det var dog i indersektionen. Men uheldet var stærkt medvirkende til at Bridgestone teamene sidste år – som Toyota ikke var en del af – fik en god træningssession oven i købet med points til alle. Det er der ingen der håber på gentager sig. Trulli håber på flere points i USA (Foto: Toyota F1)
Toyota har forberedt sig på det amerikanske GP hjemme fra, og har en aerodynamisk pakke klar. Men det er et kompromis når man skal finde det rigtige setup til denne bane. Dog håber både team og kører på at man kan finde den rigtige kombination, især når det gælder det aerodynamiske setup. Men det mekaniske setup skal også fungere idet at det vigtigt at have tilstrækkeligt med grip i indersektionen. Med hensyn til dækvalg, så har R. Schumacher nok lært lidt af det canadiske GP, hvor det var et katastrofevalg der blev foretaget. Indianapolis Motor Speedway er en bane som for alvor sætter ingeniørerne på arbejde. Fra udkørslen fra indersektionen og hele vejen rundt på ovalbanen til man igen kører ind på indersektionen, er det faktisk et setup a la Monza. Derimod kan et setup til indersektionen ligne Ungarn og Monaco. Det er fra den ene yderlighed til den anden. I år er der for så vidt ingen bekymring omkring dækkene. I hvert fald ikke i forhold til situationen sidste år. Bridgestone har via sit amerikanske datterselskab, Firestone, masser af erfaring fra de amerikanske ovalbaner. Nu gælder det ”kun” om at finde den rigtige compound. Men det har Bridgestone garanteret et bud på. En forsigtig optimisme fornemmes dog i teamet, efter at det har vist sig at b-versionen af årets racer, trods alt har vist sig at være bedre end a-versionen. Dons
Læs mere om: 02/07/06 - Indianapolis Motor Speedway - Formel 1 - FIA F1 |