Regnvejret skabte sine problemer Den største tekniske udfordring, som kørerne og teamene i Danish Touringcar Championship udsættes for, er normalt at presse de bedste omgangstider ud af slickdækkene samtidig med, at man skal have dem til at holde hele distancen. Ved søndagens Padborg Super Prix var denne udfordring pist væk. Regnvejret gjorde, at man måtte finde de mønstrede dæk frem, men alligevel var der nogle nye tekniske udfordringer, som skulle tackles.
Vandet var nemlig her, der og alle vegne, og det skabte store problemer. Nogle af de første til at opleve dette var Citroën Xsara-duoen Jesper Sylvest, Jægerspris, og Jens Enemark, Kruså, som i pre-finalen oplevede svigt på deres viskermotorer, så udsynet stort set var lig nul.
Mens den lange nordsjællænder lige akkurat formåede at kæmpe sig igennem vandmasserne og få det ternede flag, så måtte den lille sønderjyde opgive andenpladsen i DTC Cuppen for i stedet at søge mod pitten, hvor fejlen blev udbedret. Imidlertid var fejlen ikke helt væk, for finalen måtte Jens Enemark stort set køre med en ikke-fungerende visker.
Men selv om viskermotorerne duede, så var der også andre problemer, som overgik kørerne.
For Martin Jensen, Albertslund, duggede ruderne i hans Peugeot 307 til ved starten af finalen, og det manglende udsyn var direkte årsagen til, at han to gange måttet en tur udenfor i sandkassen.
Disse problemer havde en anden Peugeot-kører ikke. Men Michael Carlsen, Vissenbjerg, måtte også udgå et vand-skabt teknisk problem i finalen, da han stoppede en kilometer fra målstregen.
"Bilen døde, og jeg kunne se, at termosikringen var sprunget," forklarer fynboen, som for to år siden oplevede samme problem på Ring Djursland.
"Den gang var det jo fordi, det var varmt, men denne gang havde vi meget mere forbrug på end normalt. Jeg havde to blæsere i kabinen. En op mod frontruden og en ind i kabinen, for de er jo ikke helt tætte disse her biler." Fotograf: Birger Vilén.dtc-net.dk Læs mere om: 18/09/05 - Padborg Park - Danish Touringcar Challenge |