Med ni sejre ud af ti mulige i år, er det ikke så svært at forstå at Bridgestone føler sig ovenpå. Og da et par kørere klagede over Michelin dækkene i Frankrig, er forhåbningerne sikkert ikke blevet mindre. Bridgestone: Bridgestones europæiske hovedkvarter ligger i Langley tæt ved Heathrow lufthavnen. Det betyder at Bridgestone faktisk har to hjemme Grand Prixer. Hos Bridgestone har derfor ydet en ekstra indsats for at få de optimale compounds til det engelske GP på Silverstone i den kommende weekend. Som vanligt sender man 1400 dæk til et Grand Prix. Denne gang bliver der 4 tørvejrs compounds at vælge imellem, samt de sædvanlige regnvejrscompounds. Metrologerne har lovet at der nok skal komme et par byger i løbet af weekenden. Tørvejrsdækkene bliver denne gang udvalgt fra den midterste del af spektret mod den hårdere del. Samtidigt skal de kunne klare de højfartssving som Silverstone har i forhold til stabilitet. Endelig skal der være godt med greb i komplekset der fører frem mod start/mål langsiden. Michelin: Michelin hælder sig meget op af de erfaringer man har fået ved de mange tests på banen. Silverstone er som bekendt en af de baner der testes flittigt på. Michelin har udvalgt tre typer dæk til det engelske GP. De ligger i den hårde halvdel af spektret. Man tager selvfølgelig også regnvejrsdæk med, disse er også testet ved flere lejligheder. Der hvor man har lidt spekulationer, er i forhold til strategi. Siden det spanske GP har man set flere prøve tostops-strategier, hvilke teams der vælger hvad, ved det engelske GP, er endnu ubekendt. Michelin er stolte over at man netop ved det engelske GP i 1977, var de første til at indføre radialdæk i Formel 1. Den første sejr med radialdækkene kom dog først i det brasilianske GP året efter. Men det var den gang. Nu kører alle med radialdæk. Samarbejdet med de forskellige teams der anvender Michelin vil vise hvilke compounds man vil anvende i weekenden. Forhåbentlig vil Michelin snart undgå at høre klager over dækkene, som man gjorde i Frankrig hvor specielt Renault kørerne ikke var særligt tilfredse med dækkene. Dons
Læs mere om: 11/07/04 - Silverstone - Formel 1 |